HET GAAT BIJNA BEGINNEN - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu HET GAAT BIJNA BEGINNEN - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu

HET GAAT BIJNA BEGINNEN

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

12 Februari 2014 | Nederland, Aalsmeer

Lieve allemaal,

Na 2 jaar weer even m'n waarbenjij.nu opgezocht. Ha-ha als je dan al m'n Belgische avonturen leest, is het toch leuk om dat te hebben.
Dusssssss... Ik ga ook m'n best doen om leuke, grappige, gekke, emotionele, uitdagende en leerzame dingen over m'n avontuur in China met jullie te delen.

Zojuist heb ik de 'thuisblijvers' informatie gekregen van China Southern Airlines. Als JIJ nou net binnen schakelt en geen idee hebt waar dit overgaat, zal ik het je nog even piekfijn uitleggen ;-)

Ik ben in december jl. aangenomen als stewardess bij China Southern Airlines. Ik was al aangenomen bij KLM Cityhopper en had de luxe om uit twee mooie maar verschillende luchtvaartmaatschappijen te kiezen. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op CHINATOWN! Ik heb m'n hart gevolgd en weet zeker dat dit nu goed bij mij past!

China Southern Airlines vliegt sinds twee jaar met ook buitenlandse crew van het land zelf. Ze hebben bijv. Australische collega's maar ook Franse en dus ook Dutchies. Twee jaar geleden is een groep meiden en jongens gestart om samen met de chinese collega's vanaf Amsterdam Schiphol Airport de passagiers veilig van Amsterdam naar China te vervoeren.
Je bent er voornamelijk voor de westerse passagiers, voor de taal en service. Deze extra service is heel booming in luchtvaartwereld aangezien steeds meer grotere luchtvaartmaatschappijen hier voor kiezen. Het is natuurlijk ook hartstikke fijn dat je duidelijk kan communiceren met elkaar.

Na twee jaar heeft de luchtvaartmaatschappij weer nieuwe talenten nodig om het team te versterken, waaronder dus ik. Aanstaande vrijdag vertrek ik voor een hele poos naar China. Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben hun trainingscentrum in Nederland en zij hebben het in Guangzhou, China. We vliegen daar in en gaan daar weer op nieuw naar school want ja.. 'Stewardess zijn, is wel meer dan koffie of thee schenken'

We gaan veel leren over de Chinese cultuur, taal en service die zij willen uitstralen. Tijdens de training krijgen we ook toetsen die met 80% of meer moeten behalen zodat we dit tot een succes leiden. Ik zeg 'we' omdat ik samen met 20 anderen naar Guangzhou vertrek aankomende vrijdag. Super gezellig en zeker omdat Irene, een van m'n beste vriendinnen ook is aangenomen. Het is een hele leuke groep mensen, dus we gaan elkaar zeker vermaken, steunen en veel met elkaar beleven!

Ik ga mijn best doen om jullie via hier op de hoogte te houden aangezien websites zijn in China geblokkeerd.

De afgelopen twee weken heb ik vrij genomen van werk. Ik heb onwijs genoten van mijn weekjes vrij. Afgelopen zaterdag nog een super leuk feest gehad, de tijd is voorbij gevlogen maar ik ben klaar voor mijn nieuwe avontuur!

Ik heb er onwijs veel zin in, eindelijk mijn droom achterna!!!

Hele dikke kussen xxxxxxxxxxxxx

  • 12 Februari 2014 - 15:30

    Marjorie:

    Dat je er zin in hebt is wel duidelijk!!! Het wordt vast te gek!


  • 12 Februari 2014 - 16:05

    Samantha:

    You go girl! Ben trots op jou en Irene! Veel plezier en succes! xx

  • 12 Februari 2014 - 18:37

    Manuella:

    Leuk om nu al je eerste verhaal te lezen:) Ik ga je volgen en heel veel succes de komende weken met de training. Xx

  • 12 Februari 2014 - 18:42

    Anouk:

    Heel veel succes en plezier meid! Geniet van deze mooie ervaring Xx

  • 12 Februari 2014 - 23:04

    Theo:

    Geniet ervan meid,en gaan je uiteraard volgen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Ik ga m'n droom achterna!

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 13794

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 April 2014

M'n China Southern Airlines avontuur

05 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Belgisch avontuur!

Landen bezocht: