Flight attendants are more than you see - Reisverslag uit Kanton, China van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu Flight attendants are more than you see - Reisverslag uit Kanton, China van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu

Flight attendants are more than you see

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

28 Maart 2014 | China, Kanton

Laatste week training van de afgelopen periode begon maandag zoals gewoonlijk om 06:40h de heerlijke, luide wekker die je er weer aan helpt herinneren dat het WEEKEND voorbij is.

De week bestond uit het vak 'Emergency handling' en de bijbehorende procedures.
De meeste vluchten worden natuurlijk uitgevoerd zoals het moet maar er kunnen natuurlijk ook ongewone situaties zich voordoen. Wat denk je van brand in de cabine, meestal door de passagiers die hun nicotine ook op 10.000ft nodig hebben en stiekem als kleine kinderen wegkruipen. Of de meest bekende hijack is de vlucht 11 van American Airlines die al de schade heeft aangericht samen met een ander toestel op die vreselijke dag. Een hijack is een situatie waarbij passagiers proberen het vliegtuig over te nemen om bijvoorbeeld naar een hele andere bestemming te komen, dit kan gepaard gaan met geweld en wapens. Maar ook vliegtuigen worden ouder waardoor het kan zijn dat er vaker iets stuk aan is waardoor je een noodlanding moet maken.

Veel mensen vragen zich altijd af waarom ik 'serveerster in de lucht' wil worden maar je bent wel meer dan dat. Kort door de bocht, kun je het zo zien. Mooi voorbeeld, afgelopen week ook ingrijpende aircraft investigations gezien waaronder de reconstructie v 9/11 waarbij een echtgenoot van een v de werkende stewardessen aan board sprak over
'flight attendants are not the ones who only throw your meals/drinks on your lap'
Je zit natuurlijk in een compacte ruimte waar je moet dealen met van alles en iedereen. We hebben ook geleerd hoe je een brand blust in theorie en later gaan we dit ook in praktijk uitvoeren. Ondanks dat dit voor m'n baan is, kan je al deze leerzame informatie ook gebruiken in het dagelijkse leven.

Dinsdag was voor ieder voor ons echt een geluksdag. We kregen eindelijk echt te horen wanneer we voor de eerste tijd naar Nederland vertrekken. Door de positief aantal boekingen vertrekt een groep van ons zondagavond naar de luchthaven en de overige groep waaronder ik op maandagavond.
We vliegen namelijk ma op dinsdagnacht om 0:05h (lokale tijd) richting Nederland (17:05 NL tijd op maandag) en komen dinsdagochtend aan.
Na het geweldige nieuws waren we gelijk heerlijk sushi wezen eten met een paar meiden.

De week is voorbij gevlogen en we kijken allen er naar uit om even lekker in Nederland te zijn! We zijn ook echt een leuke en gezellige groep samen en zal ook wel wennen zijn als we elkaar dan even niet zien. Ik had vandaag nog aan ieder van hen een gezellige note gegeven met een Chinese koekjes om ze veel plezier te wensen in Nederland. (Klinkt gek!)

Heerlijk even allemaal Nederlandse stemmen om je heen, eten maken wat je wilt en wanneer, geen uniform aan, haartjes los, lekker even snoepen, lekker sporten, in m'n eigen bed slapen en natuurlijk iedereen weer zien;
'Distance means so little when someone means so much'

Dit weekend gaan we nog genoeg gezellige dingen met elkaar ondernemen en echt van genieten en misschien klein beetje kofferstress haha! We mogen ook spullen hier achterlaten dus dat scheelt alweer veel..
Ik heb er echt zin in!!!

• 29 Maart 2014 - 07:07

Marjorie:

Tot de 8e! Xxxx

• 29 Maart 2014 - 12:27

Welcometed@man.con:

Wat een leuk verhaal weer
    En dat te bedenken dat we maandag allebei in de lucht zitten grappig hoor
    Gr pappa