Avontuurlijke ritjes - Reisverslag uit Brussel, België van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu Avontuurlijke ritjes - Reisverslag uit Brussel, België van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu

Avontuurlijke ritjes

Door: Jolieninbrussel

Blijf op de hoogte en volg Jolien

26 Februari 2012 | België, Brussel

Vorig weekend was ik alleen als belg naar Brussel gegaan. Ik ben weer naar Rue de Nueve geweest, dat is dichtbij de grote markt. Flink wat kleding gepast en waar kwam ik mee thuis, met niets haha! Dat is niet helemaal waar, een grote shopper van de HEMA vol met schoonmaak spul voor ons paleisje. Doordeweeks ben ik namelijk stagiaire en ik het weekend poetsvrouw. Haha, nee ik hou gewoon heel erg van dat alles is opgekuist en dan doe ik dat gewoon even. Gelukkig zijn we Friese roomies dat ook en helpen we elkaar en zingen we vrolijk mee met de muziek.

Vorige week zondag was ik alleen vrij en heb ik heel hard gewerkt aan school, de stuud! Ik ga namelijk een Leisure plan schrijven voor het hotel. Dat er meer evenwicht komt in de bezetting van door de weeks en in de vrije tijd periodes. We moeten eerst een Plan van Aanpak schrijven, hoe ik dit ga aanpakken maar ook met exclusieve interne informatie over het hotel, afdelingen. Zondag ben ik erg ver gekomen en heb het maandag ingeleverd. Ik mocht namelijk onder stage er even aan zitten. Afgelopen week was het vakantie in Belgie en dus wat rustiger als normaal. Ik heb via email verstuurd naar mijn stage begeleidster van school. Deze had het al dinsdag meteen nagekeken en had nog wat opmerkingen dus die heb ik gelijk aangepast en dinsdagavond weer opnieuw verstuurd na ons avontuur. We waren even met de Hotel Shuttle naar de luchthaven gegaan om wat postzegels, kaarten en ik mistte nog scheermesjes. Ik kan natuurlijk niet als baviaantje rondspringen binnen in het hotel. Haha, dus voor de kleine boodschap Viva la Luchthaven. We moesten wel snel zijn om gelijk ook weer de shuttle terug naar het hotel te nemen. En dat lukte dus niet, we hadden helaas geen telefoonnummer van onze collega. We waren echt aan het rennen over de luchthaven, terug naar beneden en de zwarte Van der Valk bus was dus al weg. Ik begreep het natuurlijk want ze kunnen niet de gasten laten wachten voor deze 3 schonen. We zaten dus crashed voor meer dan een 1 uur op de luchthaven. De volgende shuttle van het hotel zou dan pas komen aangezien onze collega tussendoor pauze had. Dus wij ons weer terug vermaken binnen. Waren we op de bovenste verdieping kijkt Susan naar buiten en ziet ze de shuttle weer. Wij als gekken zoals Gemma Glitter roltrap race naar beneden gevlogen en je voelt het al aankomen; SHUTTLE GONE. Krijgen we geen sec. later een telefoon van een collega van de receptie dat de shuttle onze kant op is. Maar die was dus al weg, oooooooooooh pffff zuchtt!!!

Ik dacht kom op meiden we gaan gewoon proberen bij de andere shuttles van de omliggende hotels. Dus ik vragen of een shuttle ons misschien wilden brengen. Die meneer antwoordde gelijk NEE, je moet gewoon wachten. Moed zakte in de schoenen, toen dacht ik opeens hé dat ene hotel ligt wel erg dichtbij die van ons, als we nou gewoon instappen (doen alsnog we gasten daarvan zijn) en dan worden we er naar toe gebracht. Dan zouden we alleen nog een klein stukje moeten lopen, maar dat kunnen wij. Dus wij met onze charmes en puppy ogen vragen, NH Hoteles? Die meneer Ja, daar stapten we binnen. Zo, ideaal dat die meiden Fries kunnen dat zou nog realistischer overkomen. Daar reden we dan hoor, op naar het NH hotel. Haha onderweg fluisteren wat onze tactiek zou zijn als we gearriveerd waren. We zijn naar binnen gegaan en beetje looky looky gedaan in de vitrine en toen weer snel naar buiten. Ik kon echt werkelijk niet meer houden. Toen echt wezen rennen haha, het was HI-LA-RISCH! Echt een avontuurlijk ritje!


Woensdag was het weer aardig druk met alle reserveringen en de groepen die aanvragen deden. Maar met bloed en zweet hebben mijn stage begeleidster en ik het tot een goed eind weten te krijgen. Zo af en toe gaan we tussen de middag broodjes bestellen aangezien het personeelseten wat eenzijdig is. Het is namelijk echt weer een verrassing als Lasagne onder de klossen ligt te loeren naar ons. Elke werkdag is er een business lunch waar veel producten van over blijven en dus aan ons gegeven worden. Het is echt heel verschillend. Maar afgelopen week was het eten voor tussen de middag en 's avonds wel iets minder lekker. Gelukkig heb ik Nodles gescoord als noodoplossing. 's Morgens hebben we natuurlijk zeeën van keus tijdens het ontbijtbuffet. Om toch nog in shape te blijven willen we graag gaan sporten. Het hotel heeft ook een fitness room maar helaas mogen we daar geen gebruik van maken. Dus op naar Fitness 7 dat zit tussen de kantoor gebouwen en naast die van Mc Donalds, toepasselijk haha!
We hebben even een kijkje genomen en mogen er een keer gratis sporten, dat gaan we zeker doen en kunnen we ook gelijk een keer genieten in de sauna.

Donderdag en vrijdag was het weer erg gezellig op werk. Je merkt echt dat als het weekend komt, iedereen lacherig word en gekke dingen beleven. Ik vind die taal echt schattig. Ik word namelijk ONS JOLIENEKE genoemd. Haha net als in het zuiden zetten ze veel ons voor woorden, ons moeder etc. Daarintegen vinden ze het weer gek dat die meiden uit Friesland in de derde persoon praten. Zoals heeft Jolien het vandaag naar haar zin? Terwijl ze het gewoon aan mij vragen.. haha dat ken ik ook niet.

Vrijdag was het heel relaxed, we waren gewoon al om 1600h gedaan. Heerlijk, studie financering is goed gegaan en krijg ook de Erasmusbeurs goed begin van het weekend!!

Helena moest gister werken. We zouden eigenlijk naar Antwerpen gaan met zn 3tjes maar dat kon dus niet. Susan en ik wilden eigenlijk naar Leuven, een ander Belgische stad. Maar de meningen van onze collegae waren verdeeld. De een vond het super leuk en gezellig, de ander vond dat er niets te doen was of meer doordeweeks leuk was.
We durfden het eigenlijk niet aan dus zijn naar de andere kant van Brussel gegaan.
We zijn gewoon binnen geweest in de Abercrombie&Fitch store te Brussel. Dat is een merk vanuit Amerika met sportieve kleding voor man en vrouw. De jongens die daar werken zien er allemaal hetzelfde uit, qua kleding. We hebben wel een uur in de rij gestaan maargoed dan heb je ook wat. Als je binnen stapt kun je op de foto met een zeer gespierde jongeman en die foto krijg je dan mee. De winkel is net een bordeel. Heel donker, rode stoffen trappen. De stellingen en tafel met kleding worden uitgelicht door spots. Alles op kleur, recht gevouwen en strakke lijnen. En dan het parfum, heerlijk. Er was zo'n meid de hele tijd bezig om het parfum door heel de winkel te verspreiden. Nieuwe functie ; parfum meisje! Natuurlijk hebben we wat gekocht maar wat blijft nog een verrassing. Erg leuk om een keer mee te maken en we gaan er zeker en vast nog weleens heen.

We hebben weer lekker gewinkeld en veel foto's gemaakt. Het was weer een geslaagde meiden dag.

Voorgaande weken mochten we nog weleens na werk wat drinken op de 7de verdieping. Helaas is dat nu afgeschaft aangezien er mensen misbruik van maakte en foto's op Facebook plaatsten. Dat is wel erg jammer, want soms wil je gewoon even lekker uit het paleisje even naar beneden wat drinken.
We hebben 9 maart een afscheidsfeestje van twee collega's, ergens in een kroeg in de buurt en 16 maart het personeelsfeest van Van der Valk. Vorig jaar was het in Hotel Sassenheim. Het is nu nog een verrassing waar en wat we gaan doen. Iedereen zegt wel dat het weer in Nederland is. Dit hotel behoort namelijk tot een tak van Van der Valk die verschillende hotels onder de hoede hebben.

Vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan. Heerlijk om even bij te komen en zo kan ik er weer een week tegenaan. Aanstaande vrijdag ga ik lekker naar huis, heb ik wel zin in!

Biscous xx

  • 26 Februari 2012 - 16:31

    Mamma:

    Nou, nou, wat een avontuur! We zien uit naar komend weekend! Heel veel liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Jolien

Ik ga m'n droom achterna!

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13826

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 April 2014

M'n China Southern Airlines avontuur

05 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Belgisch avontuur!

Landen bezocht: