Promoveren - Reisverslag uit Brussel, België van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu Promoveren - Reisverslag uit Brussel, België van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu

Promoveren

Door: Jolieninbrussel

Blijf op de hoogte en volg Jolien

18 Februari 2012 | België, Brussel

Mon deuxième semaine est déjà terminée!!

En wat is het elke dag nog steeds super leuk! Het is echt elke dag super druk, en heel afwisselend.
Haha nu ik dit weer aan het typen ben, laat mijn blind typen kunsten zich achter wegen. Op mijn bureau staat namelijk een Frans toetsenbord waar letters anders zitten dan op een QWERTY bord!!

Deze week de hele week op reserverings afdeling stage gelopen met uitzondering van woensdag, want dat breekt zo lekker de week. En het was mij een week haha nu komt het.. Maandag en dinsdag gezellig op kantoor en woensdag meegelopen met Banqueting/Duty manager. Weet je nog, deze gaan operationeel om met alle vergaderzalen en evenementen binnen het hotel.

Ik moest woensdag om 07.00h beginnen en dan moet je eerst een lijst uitprinten waar alle meetings&events op staan. Zo kun je zien waar deze plaatsvinden, hoelaat coffee break, lunch en eventueel diner plaats vind en wat het precies inhoudt.

Die dag hadden we op de tijden dat ik werkte, 2 meetings. Een boven op de 7de verdieping en een beneden op begane grond. (lekker handig dus, lift omhoog en naar beneden) Eerst ga je dan bekijken of de vergaderzaal in de juiste setting is geplaatst. Het systeem aan staat voor licht, beamer, projectiescherm etc.
Je hebt verschillende settings zoals; Uvorm, Board opstelling, theater, cabaret. En de klant heeft zelf voor een gekozen en dan moet het dus zo klaar staan voor hen. Dan moeten er op de tafels plat/bruis water, chocolaatjes en een bloemetje komen. Er moet een Flipboard komen te staan maar ook een beamer (alleen op de begane grond staan deze nog niet in de zalen). Ik word namelijk nog helemaal technisch hier, want weet al hoe je het een en ander moet aansluiten en welk snoertje daar bij hoort. Haha wie had dat gedacht ??!!

Voor alle vergaderzalen zijn ook ontvangstruimte waar boven een koffie apparaat al staat. Voor beneden moet je dan koffie gaan zetten en in thermo kannen gieten en datzelfde met de thee. Dan moeten er koffie koeken bij. Dat noemen zij zo hier, denk aan koffie broodjes/puddingbroodjes/croissants en vaak ook nog een fruitmand. En dan moet ik kijken of alles klopt; genoeg tassen (koffie kopjes), lepeltjes, afvalbakjes en of alles schoon is. Dan staat het juist opgesteld en is het wachten op de klant. Voor een vergadering komen veel personen binnen maar je bent altijd op zoek naar de contact persoon om daarmee de beamer op pc aan te sluiten (techneut hé!) en de tijdsplanning door te nemen. Het is namelijk er belangrijk dat alles wat wij op papier hebben klopt. Het kan zijn dat de klant liever een kwartier eerder koffie break heeft of het diner en dat moeten andere partijen daar natuurlijk van op de hoogte zijn. Dit moet je dan weer door communiceren met de derde partij.
Het was woensdag in tegenstelling tot de week ervoor heerlijk rustig. Mijn collega kon mij dus van alles uit leggen en voor de rest moest ik maar een beetje mooi erbij staan als de gasten pauze hadden.
Ik vond deze ochtend aardig leuk om te doen, zeker omdat het een grote verantwoording met zich mee brengt is het een grote uitdaging!!

Rond het middag uur werden we opeens gebeld dat we binnen 15 minuten uit onze suite moesten. Dat betekent Jolien + kofferstress natuurlijk heel goed samen gaat. Het hotel was namelijk overboekt, waardoor er dus weer ruimte voor gasten vrij zou komen. Ik wist van deze regel af en heb hier ook voor getekend. In zo'n geval worden wij ondergebracht in een omliggend hotel. Ik heb werkelijk op mijn koffer gezeten om hem dicht te krijgen. Netjes opvouwen was er niet bij! Alles in de lugagge room gepropt en even pauze genomen. Eigenlijk werd ons niets verteld over hoe en wat nu verder. Helena en ik zouden al om 1500h klaar en Susanne pas rond 5'en. We hebben 2 uur doorgebracht in de lobby waar het verlossende woord werd gebracht, we mochten weer terug in onze suite met als reden dat ze niet goed had gekeken in het systeem. Daar gingen jut en jul weer met ladingen op de rug, aan de hand naar een van de suites op verdieping 1. Mijn bed weer terug gehaald. Kamer weer omgebouwd, gratis fitness krijg je hier! Haha flexibel denken is hier nodig!

De hele week was mijn stage begeleidster a Reservation manager al niet lekker en donderdag was zij ook echt ziek thuis gebleven. Hier in Belgie is het gebruikelijk dat je naar de dokter gaat om een ziekte briefje te halen als bewijs voor jouw werk.
Ik was dus na anderhalve week stage al gepromoveerd als Reservation manager. Lekker in het diepe gegooid maar ik moet toegeven dat ik heel goed ben ingewerkt en het dus wel aardig aan kon, YESS! Hier scoor ik natuurlijk punten mee!!!
Veel gasten en klanten die naast het dagelijkse werk ook nog boos/aardig of geirriteerd op bellen en waar je mee moet dealen. But the winner takes it all! Om 1500h kreeg ik assistentie maar toen was het werk al meer als gedaan. Gisteren was dezelfde collega mij aan het assisteren. Het was gisteren een relaxte dag, genoeg werk maar ook soms even pauze tussen door om op adem te komen en de ogen te laten rusten van het turen op het scherm.

Ik ga 2 maart voor een lang weekend naar huis, ik had vorige week natuurlijk extra gewerkt en die kan ik dan zo inleveren. Ik kijk er erg naar uit om al mijn dierbaren weer te zien. Het gaat hier wel super met mij, dat was vorige week wel minder. Ik heb mijn draai gevonden en geef elke dag mijn tig procent! Het is namelijk echt zo gezellig!!

Nu heb ik heerlijk weekend, keek er wel na uit. Ik had natuurlijk 6 dagen achter elkaar gewerkt. Ik ga straks heel snel douchen, ontbijten in het hotel en alleen naar Brussel. Susanne is naar Friesland en Helena moet werken, helaas! Morgen word een productief dagje. Naast mijn 40 urige werkweek moet ik ook nog verslagen voor school maken en mijn doel is om een zondag af te krijgen! So let's go!

Heb een goed Carnaval weekend en veel liefs uit Brussel!!

  • 18 Februari 2012 - 11:29

    Mamma:

    Allez jong,
    dat is me weer een plezant stukje.

    Liefs en dikke kussen!!

  • 19 Februari 2012 - 11:59

    Nick:

    Weer een leuk verslag, ga zo door en je kan straks het hele hotel by yourself runnen;) haha

  • 19 Februari 2012 - 12:07

    Irene:

    Lieve Jolien,
    Wat een leuke verhalen zeg, weet zeker dat ik het nu bij ga houden! Hou vol en je doet het super!
    Hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Jolien

Ik ga m'n droom achterna!

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 13822

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 April 2014

M'n China Southern Airlines avontuur

05 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Belgisch avontuur!

Landen bezocht: