Inspector Gadgetina, de zus van Assepoester - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu Inspector Gadgetina, de zus van Assepoester - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu

Inspector Gadgetina, de zus van Assepoester

Door: Jolieninbrussel

Blijf op de hoogte en volg Jolien

31 Maart 2012 | Nederland, Aalsmeer

Nadat we terug zijn gekomen uit Volendam moest ik nog even werken op de reservatie afdeling. Welgeteld 190 emails verwerken, pff haha.. Maarja hotelbusiness is 24/7 dus we gingen door!!

Zondag zag ik daar een bekende auto aan komen rijden, mijn papatje en mama kwamen op bezoek. We zouden lekker gaan smullen tijdens de lentebrunch en ze bleven een nachtje overnachten binnen het hotel. Onze zondagsbrunches zijn exclusiever dan de brunches die je gewend bent bij Van der Valk. We kregen kreeft, oesters, choco fonteinen.. Alles wat je lekker vindt, staat er wel!
Natuurlijk weer lekker alles doorgekletst en toen zijn we nog Brussel in geweest. Heerlijk toeristisch zo'n HOPP ON HOPP OFF bus gedaan alleen was het dit keer... HOPP ON EN NO HOPP OFF, het was al de laatste. We hebben veel gezien van Brussel, jeetje wat is die stad toch groot.
Het is soms echt even fijn dat ik dan weer even Pap en Mam om mij heen heb :)
's Avonds nog lekker wat gedronken in het hotel en de volgende ochtend samen ontbeten. Ik moest maandag wel gewoon weer werken, helaas maar het was een geslaagd weekendje!

Susanne en ik pakken nu vaak de MINI om naar andere hotels te gaan. We moeten natuurlijk soort spionnetjes spelen om te kijken hoe ze het doen bij andere concerns. Dit is erg handig voor ons onderzoek maar ook leuk om er even tussen uit te zijn. We zijn dus inspector Gadgetina's, eerst zijn we bij Holiday Inn Brussels Airport geweest. Van de buitenkant denk je wat is dit voor hotel. Maar de binnenkant zegt alles, ze hebben een soort van scandinavische SKOI (afkorting) uitstraling met veel felle kleuren en fun. Persoonlijk vind ik dat niet helemaal passen in een business hotel maar het is wel anders dan de meeste hotels hebben. We kregen een rondleiding binnen het hotel, vergaderzalen, kamers, restaurant, bar etc. en wij maar alles noteren wat ook van toepassing kan zijn op ons hotel. Daarna moesten we ook nog naar andere hotels in de omgeving om een check te doen welke vergaderingen er plaatst vinden zodat we eigenlijk gasten van elkaar kunnen stellen.
We hebben een speciale Corporate Sales afdeling die dan nieuwe gasten aanspreekt en zo weet binnen te halen voor ons hotel. Soms is dat echt spannend als je dan binnen in een ander hotel **** loopt. Je weet nooit waar dat scherm met bedrijfsnamen van de vergaderingen van die dag staat. Je bent dus altijd op zoek en dat heeft de concurrent natuurlijk snel door. Efficient en snel werken is hier zeer voor geschikt, als plas je soms wel van zenuwen in je .... (grapje)

Van de week zijn we ook naar Crowne Plaza Brussels Airport geweest. Daar kregen we ook een rondleiding binnen het hotel. Erg interessant om te zien hoe elk bedrijf zijn eigen weg weet te vinden binnen dezelfde branche!

Ik leer elke dag weer nieuwe dingen en promoveer van afdeling tot afdeling. Ik wilde laatst net naar bed gaan omdat mijn wekkertje zou beginnen met zingen om 0600h werd ik gebeld door mijn Roomie of ik kamers wilde schoonmaken. Ja, je leest het goed kamers schoonmaken. Er was laatst iets mis gelopen waardoor we dus te weinig schone kamers hadden 's avonds om 2200h. En daar ging assepoester met stofdoek en al 10 kamers poetsen. Helena en ik hebben het beste er toch maar van gemaakt haha maar na afloop wel douchen. Bah, echt een vies idee dat mensen daar hebben geslapen etc. Sommige kamers lijken dan echt een varkensstal.. Overal ligt zooi! Respect voor Housekeeping!

We zijn vaak op Tour in Belgium. Het hotel is vaak volgeboekt waardoor wij moeten verkassen naar andere hotels. Deze week zijn we opnieuw in Antwerpen geweest en in Diegem om daar de nacht door te brengen. Is wel even wat anders dan onze suite.

Maargoed, we blijven flexibel en dat kunnen ze ook niet anders dan van ons vinden. Mijn andere roomie was van de week een beetje op over van alles dus hebben we een gesprek aangekaart met de adjunct directeur om ons kant van het verhaal kwijt te kunnen.
Onze managers zijn altijd heel lief voor ons en willen altijd met de directeur erover hebben maar je bent er zelf dan nooit bij dus dit was wel een mooie oplossing. Je voelt je soms weleens een JO-JO aangezien je elke keer opnieuw moet inpakken en voor 1100h de kamer uit moet en dan maar door het hotel moet zweven om te beginnen of als je klaar bent is het nog niet helemaal rond waar we overnachten.
En structuur is soms voor mensen belangrijk. Maar we hebben samen met hem een mooie oplossing bedacht waar we nu allemaal mee instemmen. Zo waren mijn roomies ook weer een beetje gerustgesteld!

Nu van het weekend even lekker thuis, maar vind het niet erg om zondag er weer naar toe te moeten. Ben erg blij met deze stageplek en de ervaring die ik er op doe!

Assepoester blaast het verhaaltje uit!


  • 31 Maart 2012 - 12:32

    Anja Van Leeuwen:

    je mams heeft gelijk hoor je kan altijd nog schrijfster worden, het is altijd leuk om jouw verslagen te lezen. Succes nog in het buurlandje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Aalsmeer

Jolien

Ik ga m'n droom achterna!

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 13825

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 April 2014

M'n China Southern Airlines avontuur

05 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Belgisch avontuur!

Landen bezocht: