From Brussels with Love - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu From Brussels with Love - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Jolien Meijer - WaarBenJij.nu

From Brussels with Love

Door: Jolieninbrussel

Blijf op de hoogte en volg Jolien

13 Februari 2012 | Nederland, Aalsmeer

Mijn eerste week zit erop.. Hoe begon die ookal weer? Er gebeurd veel in een week, voor je het weet vlieg je als een 'echte' valk..

Op zondag 05/02/2012 waren Papa, Mama en ik aangekomen.. (na wat traantjes!) Bij de receptie stond een van mijn roommates genaamd Helena. Zij doet haar mbo stage bij de receptie, ze komt uit Friesland. Dus naast Vlaams, leer ik hier ook een beetje Fries! It goan nét oan! Maar zij staan er eigenlijk heel nuchtig is. Je zal wel denken, zij ; dan was er nog een tweede kamergenootje genaamd Suzanne. Ook zij komt uit Friesland, gezellige boel dus.. Suzanne is meeting & events stagiaire waar ik verderop in het verhaal meer over vertel wat dat inhoudt.

Papa, Mama en ik zijn naar Brussel gegaan. Gezellig langs de grote markt, manneke pis bezocht en even de toerist uitgehangen. Het weer verarmde al aardig dus zijn we terug naar het hotel gegaan. Daar hebben we 's avonds gegeten en helaas geen kers op de appelmoes ontdekt. De menu kaart is wel afwijkend van de 'Van der Valk formule'. Maar we hebben natuurlijk genoten!!
Toen ben ik als pak ezel naar de suite gegaan waar wij de komende maanden verblijven.

Het hotel heeft 184 kamers, verdeeld onder superior (standaard) executive (uitgebreid) of de suites. Die laatste hebben ieder een naam uit het heelal.
Na Venus zijn wij geland op Mercury! De suite binnen het hotel zijn erg ruim en je hebt meer een huiselijk gevoel. Boffen wij even! Het is een grote ruimte waar een tweepersoons bed in staat en ik slaap op het extra bed. Daarnaast staat er een grote koloniale tafel waar we op kunnen werken. Een ruime kast voor onze kledij, wat oja gelukkig was ik niet als enige het pak ezeltje! De badkamer is luxe met apart lig bad en douche. Twee persoons wastafel en ruimte genoeg! We hebben een koffie machine en een waterkoker maar ook een lcd tv met Nederland 1, 2 en 3. Daarnaast ook alle leuke Belgische zenders. (denk aan veel leuke films, flikken gent of thuis)
Inburgeren is al bijna voltooid! Allé jong! (dat zeggen ze hier echt zo vaak, en de Vlaamse taal lijkt erg veel op Brabants/Limburgs) Wil jij nou ook een suite boeken? Dat kan a 200/300 per nacht!

Zij zijn hier net zo gezellig en gastvrij en lief. De collegae maken het werken hier echt gezellig en aangenaam.
De afgelopen week was niet echt mijn week. Ik moest veel minder leuke klusjes doen waarvoor ik niet was gekomen. Ik dacht als dit elke week zo zou zijn (NEEEE HELUPP!!) Maar natuurlijk moet ik wel weten hoe het op elke afdeling er aan toe gaat.
Ik ben op maandag 6 februari begonnen met mee draaien op de receptie. Telefonische assistentie ;
Goodmorning Van der Valk Brussels Airport, Jolien speaking.. How may I assist you? en dan Bonjour j'ai me appelle bla bla of kunt u ook nederlands praten.. Haha dat gaat mij dan iets simpeler af!

Dinsdag en donderdag heb ik dan weer bij Front Office gezeten.
Woensdag was écht niet mijn dag. Ik moest banqueting staan. Dat gaat over de zalen. Het is een zakenhotel en er word doordeweeks veel gebruik gemaakt van de zalen verhuur binnen het hotel.

Ik ga banqueting samen met reservering afwisselen. Maar afgelopen woensdag was het dan afwassen, rennen, vliegen, borden en tafels schouwen. Van school opstelling naar cabaret en terug naar u vorm. Zwaar dus en zere voeten dat heb ik nog niet als ik van de C-pier naar D of G-pier op Schiphol moet lopen (dus stel je voor)!
Maar ik hoorde achteraf dat het niet de bedoeling was dat ik die aflopen woensdag dat deed.


Deze woensdag ga ik dus opnieuw mee lopen met banqueting manager omdat ik ook zalen onder mijn beheer ga krijgen. Op de 7de etage bevinden zich 7 vergaderzalen met prachtig uitzicht op de luchthaven van Zaventem en Brussel city. Dan hebben we op de 1ste etage een luxe zaal en op de begane grond nog 3 zalen.
Het is dus handiger als er 2 banqueting managers aanwezig zijn als er boven en beneden meeting of events plaats vinden. Heel verantwoordelijk werk dus, ik ga woensdag mee lopen van 07.00 t/m 11.00 en dan vanaf 11.00 weer terug op reservering afdeling.

Afgelopen vrijdag heb ik dus voor het eerst kennis gemaakt met de reservering afdeling.
Zondag heb ik extra gewerkt zodat ik een extra dag vrij heb gekregen. Afgelopen zondag was er Valentijnsbrunch binnen het hotel. Ik moest om 09.00h beginnen en moest tafels opdekken, hartjes op de tafels strooien. Van der Valk heeft er echt een plezant event van gemaakt. Suzanne en ik moesten bij ontvangst staan. De jassen van de gasten aannemen, glaasje jus of cava aanbieden en doorverwijzen naar onze gastheer. Daarna hebben we kei hard gewerkt en onze spierballen gekweekt met alle borden, glazen op te halen. Gasten voorzien van hun wensen. Het echt 'horeca' leventje. Daarnaast heb ik nog aan alle vrouwen een roos mogen aanbieden van het hotel. Met veel mensen een praatje gemaakt en opgevangen wat hun feedback was. Iedereen hoorde gelijk dat ik uit Nederland kwam en was reuze gezellig met de gasten. Ook heb ik nog stiekem fooi gekregen ssssst!! Na bijna 9 uur op de benen te hebben gestaan plofte Suzanne en ik op bed!

Deze week word de aftrap van de echte weken stage. Ik loop mijn stage dus op reservations en heb daar vandaag ook gewerkt. Ik heb nu mijn eigen bureau dus stuur iets leuks om het op te vrolijken(tip)!
We hebben trouwens al onze kaartjes al rondom in de suite neer gehangen om home sweet home naar hier te halen.

Mijn taken zijn classificeren van documenten in de mappen. Reserveringen aanmaken (van travel agents, bedrijven, individuele boekingen, van der valk internet, vakantie veilingen, airlines) Maar ook groepsreserveringen , elke donderdag moet ik voor de komende week deze voorbereiden en controleren of alle gegevens binnen zijn. Dan moeten er kamerlijsten worden gemaakt en overleg plaats vinden met de Front office manager zodat zij van alle bijzonderheden af weten. Mochten er nog punten niet duidelijk zijn, moet ik contact opnemen met de desbetreffende bedrijven. Mijn volgende verslag zal nog wel meer over deze afdeling vertellen.

Ik mis iedereen wel heel erg! Maar gelukkig gaat het elke dag weer beter en de meiden zijn erg gezellig net als de collegae.

Hele dikke kussen vanuit hier en alvast een liefdevolle Valentijnsdag!


  • 13 Februari 2012 - 20:42

    Dianne :

    Hee ! Gelukkig dat je leuke suite genootjes hebt haha zo luxe heb ik het hier helaas niet :P Ja het begin is altijd wennen maar dat komt vanzelf goed ! Hier gaat ook alles hopi bon :) fijne valentijn dushi
    x

  • 14 Februari 2012 - 06:59

    Mamma:

    Wat een verhaal en gelukkig schrijf je net zo enthousiast als je vertelt.
    Pap en ik zijn blij dat het goed met je gaat! Houden zo en we kijken uit naar de 2e!!
    xxx :)

  • 14 Februari 2012 - 11:01

    Nienke:

    Hey Jolien, goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Al heb ik wel het gevoel dat jij het overal wel leuk maakt! Geniet ervan lieverd en houd ons op de hoogte. Is erg leuk om je ervaringen te lezen :) Dikke kus uit Kortenhoef xxx!

  • 14 Februari 2012 - 20:02

    Nick:

    LIeverd! Wat een leuk verslag zeg!!
    En wat vertel je dat leuk!!
    Succes deze week!
    You can do it.

    xxxx-jes <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Aalsmeer

Jolien

Ik ga m'n droom achterna!

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13827

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 April 2014

M'n China Southern Airlines avontuur

05 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Belgisch avontuur!

Landen bezocht: